pondělí 3. listopadu 2014

statistická pravděpodobnost lásky na první pohled - jennifer e. smith

www.kosmas.cz
Když jsem byla nedávno nemocná, chtěla jsem si přečíst knihu, nad kterou nebudu muset moc přemýšlet a užiju si ji. Vynořila se mi mlhavá vzpomínka na pěknou romantickou knihu s originálním názvem Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled, zrovna byla v knihovně na polici a už jsem si ji nesla domů. Kniha splnila má očekávání odpočinkové literatury, jinak ji ale moc chválit nemohu.

Název: Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled
Autor: Jennifer E. Smith
Nakladatelství: Argo
Rok vydání: 2012
Překlad: Veronika Volhejnová
Počet stran: 222

 Na první pohled není knize co vytknout. Nápaditý název a vydařená obálka slibují pěknou romantickou knížku, u které si odpočinete. Navíc díky dobrému prvnímu dojmu čekáte, že to bude opravdu dobrá náladovka.
Pak už to jde ale trochu z kopce. Celý příběh se odehrává během 24 hodin, což nedává příliš prostoru pro velkou zápletku. Hadley letí do Londýna na svatbu svého otce. Ještě stále se nesmířila s tím, že si její otec našel jinou ženu a tak se na tuto událost vůbec netěší. Jako na potvoru se proti ní všechno spikne a shodou mnoha nešťastných náhod jí uletí letadlo. Na letišti se potká s přitažlivým Britem Oliverem, přičemž zjistí, že spolu letí jedním letadlem.

Už tušíte jak to celé dopadne? Příběh je pěkný, prostý, ale mám dojem, že by v sobě mohl vykřesat něco, pro co si ho zapamatujete. Od knížky tohoto typu nečekám komplikované zápletky, ale je dobré, když mi kniha utkví v paměti a kvůli něčemu blízkému si ji zamiluji. Tady se mi to nestalo. Charaktery  postav se mi vykouřily z hlavy ani ne den po přečtení. To není moc dobrá vizitka.

Největší vada knížky je podle mě nepodchycený styl vypravování. 3. osoba, přítomný čas a na můj vkus ne úplně dobré zpracování. Stávalo se mi, že jsem se neorientovala, zda zrovna mluvíme o Hadley nebo o Oliverovi. Nevím, jestli je to chyba překladu nebo autorky, ale myslím si, že v tomto směru by se na knize dal odvést kus práce.

Oceňuji přidanou hodnotu příběhu - vyrovnávání se s rozpadem rodiny a přijetí faktu, že jsou i přesto oba Hadleini rodiče šťastní. Knížku považuji za příjemnou oddechovku, ale pokud si chcete přečíst knížku o lásce, myslím, že máte z čeho vybírat a krom originálního názvu a pěkné obálky vám tato nemá oproti ostatním co víc nabídnout, určitě najdete mnoho zajímavějších. Na druhou stranu ji nejspíš přečtete za jedno odpoledne a nudit se nebudete.

6 komentářů:

  1. Jednou jsem ji začala číst v knihovně, dostala jsem se asi na stranu 30. Znuděně jsem ji vrátila zpátky do regálu. Čekala jsem od toho víc, když to má tak dobré ohlasy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, docela tuhle reakci chápu. Ta očekávání vytváří knížka poměrně veliká a pak to není nic extra. Jak říkám, mě to neurazilo, ale ani nenadchlo. Je to slabší průměr tohoto žánru.;)

      Vymazat
  2. Souhlasím s Tebou, dobrá oddechovka, ale za dva dny na ní člověk téměř zapomene. A také jsem se trochu ztrácela v té přímé řeči.

    OdpovědětVymazat
  3. O knížce jsem slyšela na amerických blozích a zaujala mě. Nemyslím si ale, že bych se k ní brzo dostala, moc si nepotrpím na romantické knížky a hlavně - nevěřím v lásku na první pohled. :D zamilování se a jisté vzplanutí citů - možná, ale knížka o tom, jak se zamilovali? Nic pro mě. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli si nepotrpíš na romantické knížky, tak to asi fakt nebude nic moc pro tebe, protože tady krom toho romantického máš opravdu jen málo. ;) Já mám na knížky tohoto typu někdy náladu, ale zrovna tahle mě nějak nenadchla, existují lepší, které zabaví i příležitostné čtenáře romantických knížek.

      Vymazat