čtvrtek 23. srpna 2012

není nad dětské knihy?

Meg Cabot - Krajina plná stínů

www.bux.cz
Když jsem byla mladší, slyšela jsem od kamarádek, že série Mediátor od Meg Cabotové je absolutně dokonalá a že skoro nic lepšího nečetly. A tak jsem si ji chtěla samozřejmě přečíst. Jenomže jsem chodila do malé zdejší knihovny a bylo to stále beznadějně rozpůjčované a tehdy je ještě za rezervace knížek platilo. Tuším že asi 8 korun a mně to tehdy přišlo hrozně moc. No, zkrátka jsem se k tomu nedostala.
Není to tak dlouho, co jsem si při prohlížení blogu Ohany přečetla článek o jejím vzpomínání na Mediátora a tak jsem si řekla, že když už mám ty prázdniny, tak bych se do toho taky mohla pustit. Sice už to nebude úplně aktuální a bude to tak trochu mimo mou věkovou kategorii, ale ráda bych viděla o co jsem přišla. A myslím, že o hodně. V kontextu toho, co jsem tehdy četla (i dívčí románky Lanczové a jí podobných to byly) by to rozhodně bylo perlou. Navíc mě docela překvapuje, že autorka, co je schopná napsat takovou, s prominutím, blbost jako jsou Princezniny deníky dokáže napsat docela slušnou knížku pro mládež.
Nečekejte nic naprůměrně duchaplného ve smyslu plného myšlenek. Najdete v knize pouze spoustu duchů. Hlavní hrdinka je totiž vidí a má za úkol jim pomáhat překročit hranici a dostat se mimo náš svět. Autorka dovede pracovat s napětím, povedlo se jí vytvořit sympatickou hlavní hrdinku, ze které naštěstí neudělala prvoplánovitého rebela a přidala tam trochu toho líbivého holčičího - tedy rozplývání se nad kluky a vztahové motanice.
A tak se to příjemně čte, není to úplně špatně a myslím, že kdyby mi bylo zase třináct, tak mě od těch knížek nikdo nedostane. I teď mám tak trochu nutkání si ze zvědavosti přečíst i další díly. Ale na druhou stranu bych možná mohla číst něco... Ale což, mám přece prázdniny a až je nebudu mít, tak si sem tam budu potřebovat u něčeho odpočinout!

Žádné komentáře:

Okomentovat