úterý 21. srpna 2012

30 day book challenge - kniha, kterou jsi naposledy četla

Peter Mayle - Dobrý ročník

www.bux.cz
Včera večer jsem byla extrémně utahaná z jednoho prostého důvodu - po dlouhé době jsem se nudila. Je vedro, tak se nedá nic dělat, všichni jsou pryč z města a už jsem doma moc dlouho v kuse. Doufám, že mě to zase brzy přejde! Ve stavu extrémního znudění totiž nastává zvláštní situace, kdy už ani do čtení něčeho pořádného se mi nechce. A tak jsem sáhla do hromádky knížek z knihovny, co přinesli rodiče. A pustila jsem se do Dobrého ročníku.

Viděla jsem kdysi film, který byl až příliš americký a až příliš romantický. A tak mě moc nezaujal. V knížce bylo něco z té romantiky potlačeno, hurá! Ale jinak to stejně za moc nestálo. Knížka to je oddychová, člověk se u ní určitě při čtení nezapotí, ale také ani krapet nezamyslí a nic ho nepřekvapí. Takže jestli můžu doporučit, asi to spíš nečtěte. Prý je Mayle dobrý, třeba jsem vzala do ruky špatnou knížku. A nebo mi to prostě příliš nesedí. I když je tam vlastně pěkný střet anglické a francouzské kultury a zvyků a povah! A také se mi moc líbí obálka.

Abych uvedla do obrazu ty, kteří o Maylem ještě nikdy neslyšeli, jde o britského autora, co píše knihy odehrávající se ve francouzském Provence. Max, muž středního věku, zdědí po svém strýčkovi usedlost s vinicí ve francouzském Provence, a tak se tam stěhuje, zapojuje se do tamějšího způsobu života a sžívá se s tamějším vínem. A vznikne z toho nenáročné čtení, co neurazí, ale na druhou stranu když si ho nepřečtete, vůbec o nic nepřijdete.

novinky.cz
Raději bych někdy zkusila rodilého Francouze Marcela Pagnola, ten by mohl Provence snad vystihnout lépe. A ještě bych si to mohla přečíst ve francouzské originále. Někdy se do toho pustím a dám vám vědět, jestli to spíše bude stát za přečtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat