čtvrtek 12. července 2012

má oblíbená YA kniha - 30 day book challenge

 Christopher Gray - Leonardův stín

Tak jsem z toho trochu osel

kosmas.cz
Musím se vám přiznat, že pořádně nevím, co to YA kniha je... Foneticky by z toho mohlo být oslí hýkání, což jsem vyhodnotila jako špatnou odpověď a od strýčka googla jsem se dozvěděla, že jsou to young adult books. A přiznám se vám, že z toho už jsem vůbec jelen!
Ale protože jsem mazaná jak liška, to aby těch zvířátek nebylo málo, tak jsem se zkrátka rozhodla to pojmout po svém. Představím vám tedy knížku, co není pro děti, ale není primárně určená ani dospělým.


Na návštěvě v malířském ateliéru

Chlapec Giacomo je sluhou velkého umělce Leonarda da Vinci. Velmi svého pána obdivuje a chce se od něj naučit umění. Leonardo pracuje na malbě poslední večeře a jeho zadavatel mu hrozí, že pokud nestihne malbu včas, bude ji muset udělat někdo jiný a Leonardo nedostane své peníze. Práce na malbě je časově velmi vyčerpávající, navíc umělec maluje na stěnu, která je velmi vlhká a práce nejde od ruky. Leonardovi dochází peníze a chlapec se snaží mu u kupčích shánět potřebné věci, seč může.
Celý příběh je vyprávěn očima chlapce, který krom sloužení Leonardovi hledá své rodiče a tajně doufá, že jeho otcem je Leonardo.

Zamlžené vzpomínky a dojem jasný jako dnes

Dnes už si těžko rovzpomínám na příběh, ale pamatuji si, že kniha byla tajemná, napínavá. Navíc vyprávěla o pěkném tématu a já si Leonarda začala představovat skoro tak, jak ho podal autor.
Navíc jsme knihu koupili za prá korun v Levných knihách a velmi mile nás překvapila. Dokonce je to jedna z mých oblíbených knížek!

Žádné komentáře:

Okomentovat