čtvrtek 19. července 2012

kniha, která připomíná můj život - 30 day book challenge

Phillip Pullman -"trilogie" o Sally Lockhartové

daemon.cz
V posledním příspěvku ještě Pullmana nebylo dost, musím se o něm ještě zmínit. Mám obavy, že tentokrát jsem se s výběrem knihy trochu sekla. Velmi jsem si svůj život zidealizovala, hlavně svou povahu, a vlila jsem  se do hlavní hrdinky. Nu což, můj život ty knihy asi příliš nepřipomínají. Velmi jsem se ale ztotožnila se Sally, a tak jsem přesvědčila alespoň sama sebe, že přesně sem ty knihy patří.

daemon.cz
  Trilogie o Sally Lockhartové jsou díla, díky kterým se Phillip Pullman proslavil. Jejich děj se odehrává ve viktoriánské Anglii, jsou trochu zidealizovaná a využívají doby, do které jsou posazena, ale čtou se skvěle. Sally, mladá dívka se seznamuje s osazenstvem obchůdku mladého fotografa a v každém dílu řeší nějaký detektivní případ, který je ale s těmi, které jsou v jiných dílech, úzce propleten. Navíc se veškeré případy postav velmi silně osobně dotýkají a ony se s tím musí srovnat.
bux.cz
Sally je emancipovaná žena. Žije sama, založí si vlastní firmu, specializuje se na finanční poradenství a ještě dalšími způsoby, které vám tu nechci vyjmenovávat, abych neprozradila, co nemám, se vymyká tehdejší společnosti. Naštěstí má přátele, kteří nejsou konvencemi svázání stejně tak, jako ona.
Nejsem stejná jako Sally Lockhartová, její povaha mi je ale velmi sympatická a v mnoha ohledech bych se jí někdy chtěla vyrovnat.

Ještě musím dodat, že tato série vlastně není trilogií. Má čtyři díly, ale ve čtvrtém už hlavní hrdinkou není Sally a odehrává se s časovým odstupem, a tak jsem si ho nedokázala zamilovat. Série pro mě tedy zůstává trilogií.

Žádné komentáře:

Okomentovat